Project Green Banana’s

Hooi iedereen!

Het is alweer een tijdje terug dat ik iets gepost heb op mijn blog! (Shame! I know..) Maar ik ben er weer met een nieuwtje: vanaf het begin van de 3e periode ben ik met mijn klas begonnen aan het project Green Banana’s. Met dit project is het de bedoeling dat wij een eigen, individuele ondernemingsplan bedenken dat wij uiteindelijk gaan uitvoeren op de markt. Dit project is een onderdeel voor ons examen voor de hele opleiding.

Afgelopen tijd sinds het begin van deze periode hebben wij al 6 bijeenkomsten gehad voor dit project. Bij de bijeenkomsten hebben wij tot nu toe bekeken wat voor eigenschappen een ondernemer heeft als hij/zij een eigen bedrijf heeft opgericht. Daarnaast hebben wij geleerd hoe wij moeten pitchen en hebben wij naar onze sterkte punten, verbeterpunten, ambities en waarden gekeken en besproken; wij hebben de opdracht gehad om onze netwerken te vergroten door middel van een wasknijper te ruilen voor een voorwerp dat meer waarde heeft en zo verder gaat en dat je uiteindelijk een groot voorwerp krijgt en zijn wij bezig om een eigen marktonderzoek en SWOT analyse (sterktes, zwakten, kansen en bedreigingen) te maken. Tijdens de bijeenkomsten zijn wij wezen brainstormen over een eigen ondernemingsidee en hebben wij elkaar feedback en advies gegeven.

Mijn ondernemingsidee is dat ik een kleding lijn aan T-shirts wil maken uit gekochte en gebruikte kleding. De kleding wil ik graag van mensen die een hoeveelheid aan kleding hebben maar niet meer dragen krijgen en daaruit in stukjes knippen/scheuren en aan elkaar naaien totdat er een nieuw kledingstuk ontstaat. En de kleding die ik gemaakt heb wil dan uiteindelijk verkopen op een eigen gemaakt webshop. Mijn idee was zo ontstaan doordat ik iets met kleding en duurzaamheid wou doen. Veel mensen kopen kleding, maar later dragen ze dat niet meer en blijven ze maar voor een lange tijd in de kledingkast liggen. Terwijl er juist meer stoffen geproduceerd worden en daaruit nieuwe kleding van worden gemaakt en consumenten meer kleding kopen blijven de ‘allang gekochte’ kleding, die nog goed in staat zijn, in de kast liggen. Maar dat de mensen geen omkijk meer hebben.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn ondernemingsidee vinden en feedback is altijd welkom! Ik zal ook een enquete maken en online zetten en dan ben ik benieuwd wat er dan uit de resultaten komt en welke mogelijkheden voor mijn idee zouden betekenen.

X Anne

3 gedachtes over “Project Green Banana’s

Plaats een reactie